Artikelnummer: | 10.20.031 |
Hel schip is genoemd naar den voorzitter van het bestuur der Siandord Oil, door wien het contract voor den bouw was afgesloten. De N.V. Nederlandsche Koloniale Petroleum Maatschappij heelt de plaatsing ib Nederland van deze order grootendeels beïnvloed, waardoor voor rond 200.000 mandagen aan direct en indirect werk in Nederland wordt verschaft
De G. S. Walden meet 15.000 ton en was reeds daarom een prachtige order voor de Nederlandsche scheepsbouw. Voor de Rotterdamsche Droogdok Mij. was de bouw echter van te meer belang omdat ze moest geschieden volgens het Isherwood "Arch form" systeem.
Dit systeem, dat reeds is toegepast op vier in Hamburg gebouwde tankers geeft de schepen een bijzoudere onderwatervorm, waardoor ze als een visch het water doorklieven. Door de verrminderde weerstand van het water is het moelijk de snelheid zonder extra machinevermogen te vergrooten,
De G. S. Walden, dat een enkelschroef schip is met een 2 takt Dieselmotor van 3600 A.P.K kan daardoor een snetheid ontwikkelen van 12 1/2 knoopen.
Specificaties :
Tekeningnummer |
10.20.031 |
Auteur |
H. Groen |
Omschrijving |
tanker ms "G.S. Walden" (1935) - Standard Vacuum Oil Co. |
Kwaliteit |
waterlijn/deklijnen; dwarsdoorsneden tot de waterlijn; zijaanzicht; bovenaanzicht |
Schaal |
1 : 500 |
Aantal bladen A00 |
0 |
Aantal bladen A0 |
0 |
Aantal bladen A1 |
0 |
Aantal bladen A2 |
0 |
Aantal bladen A3 |
1 |
Aantal bladen A4 |
0 |
Totaal aantal bladen tekening |
1 |
Aantal bladen A4 tekst |
0 |
Gewicht in gram |
35 |
Bijzonderheden |
l.o.a. 31 cm |
Opmerkingen |